hoi Inderdaad kon ik gelukkig vroeger gewoon sporten en lichamelijke dingen doen dat is het voordeel van mijn vlcad ik heb de tiener variant dus ik heb me redelijk normaal kunnen ontwikkelen. het nadeel daar van is da ik zo goed weet wat ik mis wat de acceptatie niet makkelijker maakte. ik heb vanaf me 15e tot 26e onverklaarbare klachten gehad die te pas en te onpas opkwamen en weer weg gingen soms had ik drie dagen last en soms een maand niet ( last van spieren , laag suiker , donkere urine waarvan ik dacht dat het vocht gebrek was na bevoorbeed 2 dagen survivelen maar dat was dus spierafbraak en afval stoffen ) na een langedurige zw bij me werkgever en een nieuwe huisarts de oude ging met pensioen . de nieuwe huisarts stuurde me naar een reumatoloog ik had ook reumatisch achtige klachten maar kon bijv niet zwemmen ben ik echt super snel moe een reumapatient houdt in het algemeen van zwemmen , de reumatoloog had met haar afstuderen iets met vlcad en dacht dat het heeeeel misschien wel zou kunnen zijn . naar het umc utrecht , bloedprikken en ja hoor inderdaad vlcad . zo ongeveer in vogel vlucht ik weet het nu 3 jaar naar mijn idee wordt het steeds iets erger , de ene keer werkt me dieet wel ,dan weer niet etc , het is elke dag weer een verrassing . de enige zekerheid is dat ik cker ga lachen deze en de volgende dag en dat ik last krijg en dat ik er rekening mee moet houden , de rest is altijd een vraag hoeveel spierpijn , hoe snel en vaak daalt me suiker , krijg ik last van me ogen (net als of je door een glas water kijkt ) , ben ik op tijd terrug voor eten , heb ik eten mee ? moet ik weer een verjaardag afzeggen of moet ik al 30 minuten weg of ga ik heel erg zondigen en die lekkere bitterballen eten .
het is allemaal erg lastig vooral omdat alles misschien is of niet bekend. Dat vind ik het zwaarst je houdt je aan je dieet genoeg rust en toch last, eet ik wel vet toch geen last dan gaat het weer goed met dieet en wordt ik afgestraft als ik wel een lekkerbekje eet of een vlinke scheut olijf olie over de salade heb gedaan .,
ik vind het ook lastig een advies te geven , luister naar je zelf en zorg dat je voor je zelf opkomt ! en wat bassie altijd zegt Altijd blijven lachen .
groetjes keep on fighting
wouter